ONLAJN OKRUGLI STO „TELEKOMUNIKACIONI PROBLEMI POTROŠAČA“

U okviru Programa “Unapređeni mehanizmi u službi zaštite potrošača”, koje je podržano od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, Udruženje za zaštitu prava potrošača “Prosperitet” iz Novog Sada je održalo online okrugli sto 25.09.2023. na veoma važnu temu: “Telekomunikacioni problemi potrošača”.

Ovaj značajan događaj imao je za cilj širenje znanja i deljenje najboljih praksi u oblasti zaštite potrošača u sektoru telekomunikacija. Takođe, istaknut je značaj podizanja svesti potrošača o njihovim pravima i obavezama trgovaca u ovoj oblasti. Još važnije, okrugli sto je doprineo unapređenju komunikacije i saradnje između ključnih aktera, uključujući potrošačke organizacije, trgovce, resorna ministarstva, inspekcijske organe, i naravno, samih potrošača.

Na ovom značajnom skupu prisustvovali su predstavnici Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, Ministarstva informisanja i telekomunikacija, RATEL-a, Inspekcije za elektronske komunikacije, kolege iz potrošačkih organizacija, kao i operatori telekomunikacionih usluga.

U  nešto više od dva sata, vodili smo dubok i konstruktivan razgovor o novom Zakonu o elektronskim komunikacijama, kao i budućim izmenama Zakona o zaštiti potrošača. Cilj ovih razgovora bio je jasan – poboljšanje prava korisnika usluga (potrošača), identifikacija konkretnih problema s kojima se potrošači suočavaju, te razmatranje mogućih načina njihovog rešavanja. Diskutovali smo i o nepoštenoj poslovnoj praksi, kao i o nepostojanju zakonskih rešenja za specifične probleme, kao što je raskid ugovora usled promenjenih okolnosti.

Takođe, na ovom skupu smo predstavili rezultate analize sprovedene ankete o poznavanju prava potrošača u telekomunikacijama, a možete ih detaljnije proučiti na sledećem linku: https://prosperitet.rs/%d0%b8%d0%b7%d0%b2%d0%b5%d1%88%d1%82%d0%b0%d1%98-%d0%b8-%d0%b0%d0%bd%d0%b0%d0%bb%d0%b8%d0%b7%d0%b0-%d0%b0%d0%bd%d0%ba%d0%b5%d1%82%d0%b5-%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d1%82/

Nažalost, primetili smo da više predstavnika telekomunikacionih operatora se nije odazvalo našem pozivu da prisutvuje na ovom skupu, iako smo bili otvoreni za čujemo i njihovo  viđenje o trenutnom stanju u sektoru.

Izuzetno smo zadovoljni što smo dobili informacijuda RATEL radi na izmenama svojih pravilnika u cilju pobiljšanja  vansudskog rešavanja sporova, čime će se značajno olakšati ostvarivanje prava potrošača.

Zahvaljujemo se svima koji su uzeli aktivno učešće u ovom značajnom skupu i svojim doprinosom pomogli unapređenju zaštite potrošača u sektoru telekomunikacija. Vaša podrška je ključna za dalji napredak i bolje usluge za sve nas!

Snimak okruglog stola možete pogledati na:

Leave a Reply