
Dana 5. avgusta 2025. godine u prostorijama Udruženja za zaštitu prava potrošača Prosperitet u Novom Sadu održan je konstruktivan sastanak tima Prosperiteta i načelnika novosadskog Odeljenja tržišne inspekcije, gospodina Gorana Macure. Razmena iskustava i konkretnih primera potrošačkih pritužbi bila je usmerena na prakse EPS-a koje građani najčešće ocenjuju kao netransparentne ili obmanjujuće. Predstavnici Prosperiteta predstavili su brojne primere nejasnih i nepravilnih obračuna: netransparentni računi za električnu energiju, netačna raspodela zajedničke potrošnje u stambenim zajednicama, nepropisno evidentirana ili neočitana brojila, korigovani računi, generički odgovori na reklamacije.
Posebnu pažnju izazvala je i tema isključenja sa daljinskog sistema grejanja u zgradama sa kolektivnim stanovanjem. U nedostatku jedinstvene regulative, svaka lokalna samouprava samostalno nameće sopstvena pravila koja stanari moraju ispuniti da bi bili skinuti sa sistema – od obimne papirologije do tehničkih uslova. Pitanje koje se potom nameće jeste kako će to isključenje uticati na ostale stanare, s obzirom na to da je sistem projektovan za celu zgradu: da li nakon isključenja pojedinačnog priključka grejanje može da radi punim kapacitetom za preostale korisnike, ili će doći do smanjenja efikasnosti i komfora?
Zaključeno je da će Udruženje Prosperitet i Tržišna inspekcija dodatno ojačati međusobnu saradnju u cilju zaštite prava potrošača. Prosperitet će redovno dostavljati uzorke netransparentnih i korigovanih računa, kao i konkretne žalbe građana na postupanje EPS-a i drugih distributera, dok će Inspekcija pravovremeno obaveštavati o svim pokrenutim prekršajnim postupcima i izrečenim merama. Ova inicijativa ima za cilj unapređenje transparentnosti obračuna i raspodele troškova, kao i osnaživanje potrošača da efikasno ostvare svoja zakonska prava.