OKRUGLI STO NA TEMU:  „DA LI JE DALJINA DOVOLJNO BLIZU“

U okviru Programa „Unapređenim mehanizmima do efikasnije zaštite potrošača“ Udruženje za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ Novi Sad održalo je onlajn okrugli sto  na temu:  „Trgovina na daljinu (e-trogivina) i trgovina izvan poslovnog prostora – Da li je daljina dovoljno blizu?“uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Na okruglom stolu su učestvovali predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, tržišne inspekcije, kao i predstavnici drugih udruženja za zaštitu potrošača.

Cilj održavanja okruglog stola je širenje znanja i dobrih praksi u zaštiti potrošača pri trgovini na daljinu (e-trgovina) i izvan poslovnog prostora (prezentacije, kupovina od vrata do vrata, telefonska kupovina i sl.), podizanje svesti potrošača o njihovim pravima i obavezama, kao i obavezama trgovaca po ovim pitanjima. Takođe jedan od bitnih ciljeva je unapređenje komunikacije i uzajamne saradnje između ključnih aktera u ovoj oblasti.

Na ovom onlajn događaju najpre smo predstaviti uslove koji su potrebni za razvoj elektronske trgovine, prednosti i nedostatke sa stanovišta prodavca i sa stanovišta kupca, Zakone, strategije i institucije, potom Izveštaj o postojećem stanju baziran na istraživanjima i analizama koje je sprovelo udruženje „Prosperitet“ i na kraju primere iz prakse nakon čega je sledila razmena iskustava u rešavanju potrošačkih problema.   Razmena iskustva iz prakse, komentari, sugestije i preporuke svih relevantnih aktera na ovom onlajn događaju, pružili su vredne inpute za unapređenje stanja u ovoj oblasti, stavljen je akcenat na probleme na koje je potrebno dodatno obratiti pažnju, a takođe smo pružili mogućnost potrošačima da unaprede svoja znanja u oblasti zaštite potrošača i na taj način se zaštite od trgovaca sa lošom namerom .

Leave a Reply