PROBLEMI I REŠENJA U ZAŠTITI PRAVA POTROŠAČA

Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je preko Sistema za uzbunjivanje o nebezbednim proizvodima (NEPRO)

Tržišna inspekcija za područje Južnobačkog upravnog okruga i Udruženje za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ Novi Sad analizirali rezultate dosadašnje saradnje. Udruženje za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ Novi Sad dana 07.07.2023.g.organizovalo je radni sastanak sa Tržišnom inspekcijom za područje Južnobačkog upravnog okruga.

Savetovalište potrošača „Prosperitet“ za region Vojvodine posetili su načelnik tržišne inspekcije gosp. Goran Macura i šef odseka za zaštitu potrošača Olivera Radojičić, kojom prilikom su razgovarali sa predsednikom udruženja „Prosperitet“, Radomirom Ćirilovićem i pravnom savetnicom udruženja, Edvinom Patriškov Grendinger.

Svrha ovog sastanka je unapređenje već uspostavljenog sistema dobre prakse i zajedničkog delovanja udruženja i inspekcijskih organa radi konkretne zaštite prava potrošača, kako u pojedinačnim slučajevima, tako i na planu kolektivne zaštite. 

Predstavnici obeju strana su jedni druge informisali o aktivnostima i preduzetim merama iz svoje nadležnosti, mapirajući probleme i poteškoće kod postupanja po Zakonskim propisima. 

Kako potrošači očekuju da roba koju kupuju, odnosno usluge koju nabavljaju, imaju određeni kvalitet koji podrazumeva pogodnost za upotrebu robe i delotvornost usluge, ispravnost, sigurnost, pouzdanost, pravo na zaštitu zdravlja, bezbednost i imovinskih interesa, detaljno je posvećena pažnja: zaštiti potrošačkkih prava kroz edukaciju o njihovim pravima, posebno dece i omladine, daljem jačanju zaštite potrošača u novim tržišnim uslovima,  učešću lokalne samouprave u zaštiti prava i interesa potrošača, kada se obraća tržišnoj inspekciji i udruženju potrošača i neposredna međusobna saradnja, obavezama trgovaca, definisani zakonom o zaštiti potrošača i sankcionisanje nesavesnih trgovaca.

Pošto se Zakon o zaštiti potrošača ne primenjuje na ugovorne odnose dva fizička lica, već se primenjuje kada ugovor zaključuju potrošač (fizičko lice) i pravno lice, odnosno preduzetnik, posebno su apostrofirana pitanja i problemi u vezi: načina mirnog rešavanja potrošačkih sporova, bezbedne onlajn kupovine i kupovine van poslovnog prostora, prava i obaveza potrošača i trgovaca, sprečavanja nasrtljive prakse trgovaca, obmanjujuće poslovne prakse i mnogih drugih aktuelnih pitanja.

Nakon studiozne analize uspešnosti dosadašnje saradnje, razmene stručnog mišljenja i iskustva na polju zaštite potrošača, utvrđeni su pravci zajedničke saradnje na zadovoljstvo potrošača.

Leave a Reply